V říjnu je už každoročně na naší škole vítán Týden globálního vzdělávání pořádaný organizací ARPOK zaměřený na ekologická témata pomocí alternativních způsobů výuky. Letos měli žáci prvních ročníků lekce zaměřené na téma: Jak Češi přispívají k lepšímu životu? V úvodních lekcích žáci pracovali s myšlenkovou mapou, analyzovali reálné ekologické problémy světa a diskutovali nad jejich možným řešením. Nakonec k těmto problémům přiřazovali i konkrétní Cíle udržitelného rozvoje. Žákům pak byla ukázána reálná řešení, kterými se Česká republika a její převážně neziskové organizace zabývají a pomáhají tyto situace řešit.
Nadšení dobrovolníci se dále zúčastnili panelové diskuse, kde proběhly přednášky např.:
Filipa Schätze, jednoho z pracovníků neziskové organizace Save Elephants, kde se zabývají nejen záchranou slonů v Africe, ale i omezení pytláctví, ochranou obyvatelstva a jejich zemědělství či úbytkem životního prostředí.
Věry Exnerové z organizace Člověk v tísni, která studentům přiblížila, jak vypadá každodenní práce humanitárního pracovníka, co to znamená jen na misi i jak postupovat, pokud by se žáci rozhodli humanitárním pracovníkem stát.
Žáci byli celou dobu interaktivně zapojeni do rozhovorů, kladli prezentujícím své otázky, na které se jim na konci přednášky dostalo odpovědí.
Týden globálního vzdělávání byl zakončen Reflexní lekcí, kdy si žáci své nabyté zkušenosti a informace sesumírovali dohromady a vytvořili výstup, kde odpovídali na otázky typu: Jak Češi přispívají k lepšímu životu nebo Jak informace z programu využiji ve svém životě atd.
Studenti zjistili, že i když jsme jako Česká republika malá země, její pomoc světovým vážným ekologickým problémům rozhodně malá není. Vždy se našla již existující organizace, která aktivně těmto problémů pomáhá a řeší je. A tak je to správně.
Už teď se těšíme se na další ročník. Ing. Agáta Janhubová